HALLOWICKED.DK
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
HALLOWICKED.DK

Psychopathic Fan Forum

Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Norton Product Key Generator 2013
Om Anger management og debatering i det hele taget. Empty19.12.13 17:23 af 

» What the..
Om Anger management og debatering i det hele taget. Empty05.10.09 1:44 af Peaceraper

» Hvilken ICP sang har betydet mest for jer?
Om Anger management og debatering i det hele taget. Empty22.09.09 20:40 af Dolle19

» very important
Om Anger management og debatering i det hele taget. Empty17.03.09 20:06 af dekio

» me lol
Om Anger management og debatering i det hele taget. Empty12.03.09 8:50 af dekio

» hallowicked.dk
Om Anger management og debatering i det hele taget. Empty25.02.09 0:38 af drs

» WoW
Om Anger management og debatering i det hele taget. Empty18.02.09 3:28 af Peaceraper

» New Tatto
Om Anger management og debatering i det hele taget. Empty27.01.09 9:42 af bulls

» Back
Om Anger management og debatering i det hele taget. Empty17.01.09 16:17 af Remekka

» Thats Wicked
Om Anger management og debatering i det hele taget. Empty03.01.09 17:04 af SiCklovn


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Om Anger management og debatering i det hele taget.

3 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

J

J
Team

Som Mike Focks foreslog så skulle vi nok have en lille debat omkring hvordan man egentlig debaterer og argumenterer i et forum, og også om hvordan man absolut ikke gør Smile

Admins må ikke bruge sine rettigheder på forummet til at true folk med. der er altid to sider af en sag, men det skal ikke forekomme.

Quote biblen, Du skal elske din næste som du elsker dig selv. Hvis du gerne vil behandles som lort så er det din sag. du skal bare ikke behandle andre derefter. Smile

Det her er ikke regler. Men de fleste af os burde være voksne til at finde en grænse uden at det bliver til mudderkastning. Hvis det forekommer så er admins der til at gøre noget. men folk burde kunne løse det selv.

Den eneste regel der er på dette forum om debatering er at man ikke skal svine folk til. ellers er der frit sprog. den regel synes jeg absolut ikke der er noget galt med så længe folk tænker over hvad det er de siger. Ytringsfrihed er en god ting men man skal ikke misbruge idéen i den. Desuden kan man ikke svine folk til under ytringsfrihed hvis man ikke har nogle beviser for anklagerne man opstiller. For at skære det ud i pap. Du kan ikke kalde en person for et Dumt svin, hvis du ikke har et hold i dit argument.

Jeg synes ikke at der skal ændres i de regler der nu engang er på forummet. Reglerne er egentlig ikke til for at de gamle brugere har noget at rette sig efter. det er en guide til nye brugere om hvordan tingene egentlig foregår. jeg tror virkelig ikke på at nogle af de juggalos herinde ikke forstår at man skal respektere hinanden, om man så er Juggalo eller ej så skal man stadig respektere andre folk og ikke svine dem til uden grund.

Men samtidig som følge af klager fra brugere plus u-autoriserede ændringer fra folk som har haft rettigheder til at vedligholde forummet har jeg valgt at suspendere Admin titlen. Jeg er nu den eneste Administrator af dette forum. håber efterhånden at folk er manet lidt til besindighed og at vi kan begynde at snakke sammen igen allesammen. Smile

Venlig Hilsen

Jan Heinsvig



Sidst rettet af J 13.10.08 1:58, rettet i alt 3 gange

http://hallowicked.dk

Mike Focks

Mike Focks

Lad mig da starte med at poste vores lille brevudveksling, så folk er up-to-date med debatten og kan kommentere.
Først kommer brevet J sendte til mig:


"Fre okt 10, 2008 8:37 pm Emner: [No title]

--------------------------------------------------------------------------------

Heysa.

Jeg kan ikke stoppe dig i at forlade forummet. Men jeg synes nu du skulle overveje det lidt. Jeg er lidt irriteret over jeg ikke har set hvad der skete inde i anger management. Men der er vidst fyret nogle ting af som måske kunne støde folk. Jeg ved godt at man kan tale frit, det er ikke arto og man kan for så vidt sige sin mening. Men der er andre folk herinde og hvis man skal respektere andre folk så skal man moderere sig engang imellem. Det her er ikke et admin regime hvor admin skal verbalt smadre folk og true med udelukkelse fordi at man måske har en anden mening. Men admins er der for at tage hånd om debattens udfoldelse hvis den kommer til at tage en uheldig drejning og nogle føler sig stødte.... (Nu var det så en admin der følte sig stødt )

Regler.... hmm... Jeg er sq ikke særlig anarchistisk, der er ikke noget samfund der kan leve uden regler og konsekvenser. Men håndhævning og selve reglernes sammensætning er sagen.

Jeg kunne godt fjerne reglerne på forummet og lade folk snakke som det passede dem. MEN! Hvis der så opstår splid mellem nogle personer så er det stadig op til admins at afgøre det på den bedst mulige måde. Problemet opstår når Admins ikke har noget holdepunkt i regler, hvad er så rigtigt og forkert? Så er det pludselig op til den pågældene admin at afgøre det ud fra denne persons synspunkt og så er det at det går galt. Reglerne er der ikke til at begrænse folk. der skal være så få regler at admins har noget simpelt og ens at gå ud fra HVIS der er brug for det.

Jeg ville ikke skrive alt det her hvis jeg ikke mener du har en god holdning til de forskellige debatter.

Desuden har jeg unbannet Hansen og genindfører Anger management. så håber jeg bare at folk kan moderere det en tand for at alle mennesker kan være her

Venlig hilsen

Jan Heinsvig"


Og her kommer så mit svar.

"Lør okt 11, 2008 2:06 pm Emner: Re: [No title]

--------------------------------------------------------------------------------

Debatten der startede det, var mig der blev provokeret over den måde man omtaler andre mennesker herinde. Jeg kan ikke forstå at bare fordi folk har taget andre valg i livet mht. tøjstil og musiksmag osv, så er de "dumme" eller "svage".
Argumentet var at siden nogen føler sig dårligt behandlet af "mainstream" mennesker, så skulle de være ok at behandle dem på samme måde. Her påstod jeg at hvis man gerne vil behandles ordenligt, så må man starte med selv at være åben og imødekommende.
Jeg har virkelig svært ved at se hvordan det nogensinde kan være så stødende at hele forummet skal lukkes og folk skal trues med banning til højre og venstre. Det er totalt magtmisbrug at gøre den slags bare fordi man ikke kan forsvare sine holdninger med almindelig debat.

Der er måske ikke et samfund der kan eksistere uden regler, men dette er ikke et samfund. Det er et debatforum med noget der ligner 10-15 aktive brugere. Vi har overhovedet ikke brug for regler. Hvis folk ikke selv kan finde ud af at debattere ordenligt og holde sig væk fra emner man ikke gider diskutere, så er de simpelthen ikke modne nok til at blive taget hensyn til. Se, jeg var utilfreds med debatten om at "mainstream" folk er dummere end os, så jeg konfronterede debatten og argumenterede for min sag. Adminen var utilfreds med den debat, men i stedet for at konfrontere og argumentere, sletter hun hele lortet.
DET burde der være regler for, om noget, ikke for hvad man må udtale sig om.

Admins har ikke brug for noget holdepunkt i regler, for den eneste slags debat der ikke bør eksistere i et forum som dette er primitiv mudderkastning af den art som den føromtalte admin også fornedrede sig til da hun blev konfronteret med sit magtmisbrug. "Du kan jo bare skride hvis du er utilfreds" og den slags.
Men ok, hvis der absolut skal være regler, så lad dem være således:

1. Du har ret til enhver holdning du kan forsvare.
2. Du har ret til ikke at deltage i debatter der støder dig.

Så skulle det hele vist være dækket ind.
Men godt at Hansen i det mindste er unbannet, Det var da det værste bullshit nogensinde at banne ham.
Til sidst ville jeg bare ønske at du havde lavet det her til en debat, så alle kan få lov at blande sig. Jeg bryder mig ikke om det her udelukkende pm hemmelighedskræmmeri.
Mikkel."

Over and out.

http://www.mikefocks.dk

J

J
Team

Som sagt holder jeg stadig på at den ene regel der er om debatering bliver som den er. kan ikke se den hæmmer noget som helst.

http://hallowicked.dk

SiCklovn

SiCklovn

det er for langt ude. vi er en familie, og vi burde slet ikk ha admins eller regler på nogen måde, men bare lidt sund fornuft skulle være nok. vi burde alle ha noget at sige.
skal vi virke ''lære'' at leve med hinanden. ?? eller skal vi bare opfører os som en fucking familie, og ha det fedt herinde ?
ja , vi er en familie, og selvfølgelig har vi allesammen vidt forskellige meninger, og der er ikk nogen meninger, som er forkerte.
der er ingen der siger at vi skal være enige i alt. hvor død ville en debat ikke lige være så ?

min pointe er bare, at vi skal opfører os som en familie, som er her for hinanden, og ikk som en flok bavianer som har brug for regler i hovede og røv.

J

J
Team

SiCklovn skrev:det er for langt ude. vi er en familie, og vi burde slet ikk ha admins eller regler på nogen måde, men bare lidt sund fornuft skulle være nok. vi burde alle ha noget at sige.

Det er da fint nok du mener der ikke skal være nogle regler. men det er jo sjovt nok lige blevet bevist at folk ikke kan styre sig alligevel.

Admins er til for at lave forskellige ting på siden og holde den ved lige.. ikke for at kontrollere jeres debatering i hoved og ***! hvis man kigger en extra gang så er der ikke nogle moderatorer her på siden. det siger sq lidt om det.

DESUDEN ER DER STADIG KUN 1 REGEL OM DEBATERING! Og den mener jeg ikke begrænser folks evne til at debaterer. tag det som guidelines for der er også nogle folk der ikke fatter konceptet i at snakke pænt. FINT nok hvis du mener du selv kan moderere dig, men du kan ikke snakke for alle!
Det kan Mikkel heller ikke selv om han heller ikke mener der skal være regler.

Mike Focks skrev:Der er måske ikke et samfund der kan eksistere uden regler, men dette er ikke et samfund.

Come on! det var en reference. gik ikke ud fra du skulle have det skåret ud i pap! Smile

Til slut. Jeg mener bestemt at hvis man ikke kan leve med den ene regel der er så er man ikke moden nok til at være her.

http://hallowicked.dk

Mike Focks

Mike Focks

J skrev:Det kan Mikkel heller ikke selv om han heller ikke mener der skal være regler.

Jeg taler altid kun på mine egne vejne. Synes ikke jeg har påstået andet.

J skrev:Come on! det var en reference. gik ikke ud fra du skulle have det skåret ud i pap! Smile

Og jeg synes det var en dårlig reference der ikke passer på dette forum. Derfor mit svar.

http://www.mikefocks.dk

J

J
Team

Mike Fokcs skrev:Jeg taler altid kun på mine egne vejne. Synes ikke jeg har påstået andet.

Det er dig der lige har foreslået regler for andre.... 2 endda...

Mike Focks skrev:
Og jeg synes det var en dårlig reference der ikke passer på dette forum. Derfor mit svar.

Det synes jeg absolut ikke det var. men fint næsten alle andre fora har regler! Det var et eksempel på at folk ikke kan finde ud af hvordan de skal opføre sig. Problemet er her at folk ikke kunne finde ud af at opføre sig ordentligt alligevel. Hvorfor er der regler? tjaeh.

http://hallowicked.dk

Mike Focks

Mike Focks

J skrev:Det er dig der lige har foreslået regler for andre.... 2 endda...

Og? Jeg kan da sagtens komme med forslag på mine egne vejne.

J skrev:Det synes jeg absolut ikke det var. men fint næsten alle andre fora har regler! Det var et eksempel på at folk ikke kan finde ud af hvordan de skal opføre sig. Problemet er her at folk ikke kunne finde ud af at opføre sig ordentligt alligevel. Hvorfor er der regler? tjaeh.

Men de fedeste fora er dem uden regler. B0g, Hatebook og andre der er berygtet for en fuldstændig respektløs ytringsfrihed der tillader sexisme, racisme, hetzkampagner, opfordringer til vold og narko osv. har altid været de fora med de mest interresante debatter, fordi folk har lov at sige deres helt ærlige mening. Det er barsk miljø, indrømmet, der er ikke plads til nærtagenhed, men det er for mig en milliard gange federe end "Schyy, pas på du ikke fornærmer nogen"-foraer som dette var ved at udvikle sig til.
Så, ja, hvorfor regler? Det har vel noget at gøre med hvor tolerant man er overfor andre. Hvis du ikke kan tolerere ret meget, så er du nød til at restriktere en hel masse og vice versa. Vi bør i mine øjne, som Juggalos kunne tolerere alt og derfor bør her ikke være regler.
Jeg mener, det er jo bare ord. Der er jo ikke nogen der kommer til skade.

http://www.mikefocks.dk

J

J
Team

Det er da rigtigt nok... men idéen i at respektere andres mening er vel også at kunne kommunikere på en ordentlig måde. Selvom man ikke er enig behøves man jo ikke flippe ud og bruge en helt masse ord der egentlig bare er fyld. Efter min mening er debatering og argumentering at man udtrykker sig på en sådan måde at man ikke kan misforstås og at budskabet er klart og tydeligt.

Bevares, ting kan misforstås. men så må man jo mane til besindighed og forklare yderligere. hvilket jeg også har indtryk af du har gjort tidligere.

Jeg tror vi er rimelig enige. jeg ved ikke om du har set dette indlæg endnu.

http://hallowicked.dk

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum